صفحه اصلي
رشته تربیت بدنی
کتب و ویدیوهای آموزشی
استخدامی تربیت بدنی
آزمون ها
کلاسها
منابع کنکور تربیت بدنی
دانلود رایگان
درباره ما
سبد خرید
   آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی

 

آسیب شناسی ورزشی  و تمرینات اصلاحی یکی از گرایش های پرمتقاضی و کاربردی در رشته تربیت بدنی است که در سه بخش آسیب شناسی ورزشی ، تمرینات اصلاحی و تربیت بدنی سازگارانه و ورزش معلولین دانشجو می پذیرد.

این رشته با هدف شناسایی آسیب های ورزشی ، ناهنجاری ها و عارضه های اندام فوقانی و تحتانی و پیش گیری ، بازتوانی و اصلاح آنها ایجاد شده است.

به طور تخصصی در بخش آسیب شناسی ورزشی ، دانشجویان به بررسی علل ، مکانیسم و علائم آسیب های شایع ورزشی می پردازند تا در جهت پیشگیری از این آسیب ها به مربیان، ورزشکاران و ... خدمات ارائه دهند.

در بخش تمرینات اصلاحی ، جنبه ی اصلاح و درمان مشکلات اهمیت بیشتری دارد. . فارغ التحصیلان این رشته ابتدا ضعف و ناهنجاری موجود را شناسایی می کنند و سپس برای درمان و جلوگیری از تشدید آن با استفاده از تمرینات اصلاحی گوناگون ،اقدام می نمایند.

در بخش تربیت بدنی سازگارانه و ورزش معلولین همانطور که از نامش پیداست، تاکید بر انواع معلولیت ها و بیماری هایی که به عنوان معلولیت در نظر گرفته می شوند ( ام اس ، سندروم داون و... ) می باشد. دانشجویان در این رشته با علل و مکانیسم ایجاد معلولیت های مختلف آشنا می شوند و برای پیشگیری و درمان آنها تلاش میکنند.

 

در گرایش آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در مقطع کارشناسی ارشد ، دانشجویان 32 واحد درسی دارند که 6 واحد مربوط به پایان نامه می باشد.

 

دانشگاه هایی که در گرایش آسیب شناسی ورزشی  و تمرینات اصلاحی پذیرش دارند عبارتند از :

 

ü   دانشگاه تهران

ü   دانشگاه شهید بهشتی

ü   دانشگاه خوارزمی

ü   دانشگاه علامه طباطبائی

ü   دانشگاه تربیت مدرس

ü   دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ü   دانشگاه اصفهان

ü   دانشگاه گیلان-رشت

ü   دانشگاه فردوسی مشهد

ü   دانشگاه مازندران

ü   دانشگاه بوعلی سینا همدان

ü   دانشگاه اراک

ü   دانشگاه ارومیه

ü   دانشگاه بجنورد

ü   دانشگاه رازی کرمانشاه

ü   دانشگاه حکیم سبزواری

ü   دانشگاه شهرکرد

ü   دانشگاه یزد

ü   دانشگاه صنعتی شاهرود

ü   دانشگاه کردستان-سنندج